HTML

Szoba Van Kiadó

könyvek

Friss topikok

  • arvisura: Mit hozunk, s mit viszünk magunkkal a fizikai létből? Az élet célja: "a küzdés maga"? Ha rohamosan... (2009.10.30. 22:15) Halottak napjára

Linkblog

Gördülő elegancia

2009.12.20. 08:02 szobavankiado

 

 
 Az év legszebb könyve
A legszebb karácsonyi ajándék
 
 
Kimball, Ron - Delorenzo, Matt
Autók, gördülő elegancia
Geopen Kiadó
 
 
Steinbeck szerint az USA-ban a XX. század elején a kamaszok többet tudtak a Ford-T modell karburátoráról, mint a női csiklóról, ezt a hihetetlenül gyönyörű könyvet átlapozva azon kaptam magam, hogy én is többet akarok tudni a vágy csodálatos modelljeiről, mint Molnár Anikóról, Teréz anyuról és Tisza Katáról és Karafiáth Orsikáról és az összes többi nőimitátorról. A könyv végére már csak remélhettem, mégis lehet dobhártyából szűzhártyát operálni. Még most is a hatása alatt vagyok, az orvosom hosszú sétákat javasolt, pozitív gondolkodást. Az éjjel azonban vele aludtam.
A könyv láttán elfúlt a lélegzetem, olyan, mint a Száz év magány-ban a szeretkezés: fölér egy földrengéssel. Utoljára akkor voltam ilyen elfogódott, amikor benyitottam a sixtusi kápolna vécéjébe, mely akkora, mint a Hungária Kávéház, és a pálmák láttán megijedtem, hogy nem fogok belőle kitalálni. A könyvet kinyitva azt éreztem, mint Hemingway regényhőse, Robert Jordan a spanyol polgárháborúban egy intim együttlét után: megrendült alattam a föld.
Ahogy a 20 század elején legördültek a szerelősorról a legelső automobilok, a modellek szinte sokkolták az embereket. Tervezőik a megvalósult álmot látták bennük, létrehozóik a határtalan erőt és lehetőséget. Annak pedig, aki egy négykerekű szerencsés tulajdonosának tudhatta magát, az autó egyet jelentett a vágy valóra válásával és a kiválasztottság különleges tudatával.
 A könyv autói álmokat hordoznak és sugallnak, az erőét, az eleganciáét, a presztizsét.
Megértettem, hogy egy Bugattiba beülni és elfordítani a slusszkukcsot mit is jelent. Amikor Viktória királynőnek trónralépését bejelentették, a következőket mondta:” Hozzátok ide a Times-t és egy csésze teát.” s amikor a Times-t és a teát előhozták, nyugodtan küldte vissza. „Most már látom, hogy én uralkodom.”
A könyv a gyönyörű képek mellett a formatervezés és az igények története is. És végre nem a feleségem értette meg velem, hogy mit jelent a kompromisszumok nélküli teljesítmény fogalma.
Letehetetlen
 
Kerekes Tamás
„Már eddig is túl sok ember halt bele,
hogy nem olvasott elég Kerekes Tamás-t.”
Magyar Irodalom Rt.
 
 
 
 
 
 
 
 
Ron Kimball autókról, motorokról készített felvételeivel vált világszerte elismert fotóssá. Akár 1950-es veterán autót fényképez, akár a legújabb modellt, sikerül megragadnia a különleges gépek dinamizmusát, a vonalak és a formák funkcionális eleganciáját, a kidolgozott részletek szépségét.
Matt DeLorenzo szakíró, autókról szóló magazinok szerkesztője, munkatársa, több könyv szerzője az autótervezés és -gyártás történetének témájában.
 
 
 
 
 
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szobavankiado.blog.hu/api/trackback/id/tr261610323

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása